Našu ponudu za transport, carinjenje ili kompletnu logističku uslugu možete očekivati u najkraćem roku, bilo da je u pitanju rešenje "skrojeno" prema specifičnim potrebama Vaše kompanije, ili je redovan transport u pitanju, gde za prioritet imate najekonomičniju cenu usluge.

POZOVITE NAS
+381 11 6184 576
POZOVITE NAS
+381 64 64 78 622

Električni automobili – Kina dominira

U poslednjim godinama, pogotovo sa uspehom Tesla automobila, deluje da automobili koje pokreće
električna energija doživljavaju opšte prihvatanje. Konačna tehnološka bitka za vozila na ekološki
prihvatljivu energiju verovatno nije konačno odlučena ali je broj kompanija koje proizvode električne
automobile
sve veći.

Njihovo učešće na tržištu kod konačnih kupaca ipak nije rašireno u preovlađujućoj meri i situacija se
razlikuje od države do države. Većina država daje povlastice za kupovinu i registraciju električnih
vozila
, ali pitanja cene vozila, autonomije i infrastrukture potrebne za punjenje baterija čine da još
uvek preovlađuju auta koje pokreću naftni derivati.

Jedna država ipak vrtoglavom brzinom povećava proizvodnju i učešće električnih automobila na
način da je prevazišla svako drugo tržište. U pitanju je Kina.

Kina je trenutno ubedljivo najveći proizvođač i potrošač električnih vozila. Rast prodaje električnih auta u Kini je eksplozivan i to mnogim ljudima na zapadu nije poznato.

U prvom kvartalu 2022 godine 26 posto svih novih kupovina auta u Kini su električni automobili! Taj
procenat nastavlja da raste.

To je strmoglav skok u odnosu na period od pre dve godine kada je svega 3.5 posto kupljenih auta u
Kini bilo električno. Ove godine predviđa se prodaja 6 miliona električnih vozila u Kini što je više nego u celom ostalom svetu zajedno i duplo više nego protekle godine. 

Većina proizvođača ovih električnih automobila su kineske firme, nama uglavnom nepoznate. Država
daje značajne olakšice kupcima električnih vozila. Ogromnu popularnost su postigli mali gradski auti
koji se prodaju već od 5000 dolara. Na taj način, Kina je omogućila da svako može da dođe do
modernog auta. Naravno, Kina ima veliki broj ogromnih gradova gde su ovako mali automobili
izuzetno praktični.

Evropa dakle puno priča o tranziciji na zelenu agendu i električna vozila, ali zaostaje osim na planu
skupljih modela. Evropa i Amerika su opterećene čuvanjem pozicije lidera na polju klasičnih
automobila. Logično je da se kineske firme posle osvajanja tehnologije i proizvodnje okrenu
svetskom tržištu. Razume se, druge države mogu postaviti razne trgovinske ili tehnološke barijere
čuvajući sopstvenu industriju, ali Kina očigledno ima jednu prednost obzirom da je dovoljno rano
zakoračila u novu oblast i da ne pati od nedostatka iskustva sa proizvodnjom klasičnih vozila.

Proizvodnja baterija

Osim toga Kinezi prednjače u proizvodnji litijum jonskih baterija, infrastrukture i svih komponenti od
kojih se prave savremene auto baterije. Kina nema najveće rudne kapacitete neophodnih materija,
ali opet čini preko 70 posto trenutne svetske proizvodnje litijumskih baterija. Činjenica da je Kina
veliki neto uvoznik nafte sigurno pomaže da se odlučnije rešava pitanje povećavanja upotrebe
električnih automobila.

Čiji se da je ciklus zaokružen i da Kina konkuriše da bude vodeći igrač u novoj generaciji prevoznih
sredstava.

Nikola Jevtić

Nikola Jevtić

Logistics enhusiast, Forestry engineer, Bonsai breeder