Proces digitalizacije zahvatio je i usluge logističkih provajdera. Proces je posebno napredovao u Kini i Japanu gde nema luke koja nije prešla na digitalni način transporta i organizacije manipulacije robe. Digitalizacija je donela nekoliko kvaliteta u usluge logističkih provajdera: brzinu, mogućnost dodatne kontrole rada i uslugu praćenja celog procesa transporta i carinjenja robe u svakom trenutku.
Korišćenje tableta, skenera, JPS sistema, mobilnih telefona i digitalnih čitača BAR COD – ova i Q ar coda na terenu postali su sastavni deo rada kompanije ENPEKS –a kao podrška koriste se i računari. Usluga praćenja robe za dobar deo klijenata postala je obavezna stvar jer je njima potrebna informacija gde je roba i u kom je statusu. Posebno je bitna usluga elektronskog podnošenja dokumentacije na carini koja ne samo da donosi uštede u procesu transporta već smanjuje mogućnost greške na minimum i omogućava nekoliko dodatnih usluga logističkog provajdera.
![](https://www.blog.enpeks.rs/wp-content/uploads/2023/09/91eebd940c.png)
Kompanija ENPEKS kada je god to moguće podnosi carinsku dokumentaciju elektronski. Moderna logistika predstavlja više od razmene robe i informacija bez problema. Inteligentno i održivo privređivanje zahteva kompetentnost stručnjaka za logistiku, koji misle unapred. Kao logističari sa kompletnom uslugom, tim ENPEKS – a se drži ovog pravila.
Poseban trend koji prati kompanija ENPEKS je tehnologija zasnovana na cloud sistemima za čuvanje podataka i ona postaje sve popularnija u logistici. Kompanijama u logistici ove tehnologije mogu biti od velike koristi za poboljšanje poslovnih procesa. Neke od prednosti poslovanja u cloud sistemima su laka prilagodljivost i povećana pouzdanost ovih sistema, kao i smanjenje troškova.
Ostale prednosti, takođe, uključuju manju potrebu za održavanjem hardvera i veću bezbednost podataka pomoću enkripcije. Time se otvara mogućnost da veliki broj podataka klijenta ostane u ENPEKS – u pa se ne mora za novi posao raditi ponovno unošenje podataka. Ove nove tehnologije mogu da pomognu špediterima da smanje svoje operativne troškove, povećaju efikasnost i unaprede poslovanje.
Primera radi, u kancelariji se može simulirati utovar robe za poznate tipove kamiona pa je odmah na licu mesta moguće napraviti finalan plan za nekoliko usluga – zbirni transport, usluga od vrata do vrata i Just in time uslugu a to znači kontrolu troškova i ubrzanje poslovanja. Kvalitetno pakovanje i obeležavanje robe BAR COD ili Q -ar cod sistemima umnogome nam olakšava i ubrzava proces carine a neretko pruža mogućnost carinjenja na točkovima što dodatno ubrzava uslugu.
![](https://www.blog.enpeks.rs/wp-content/uploads/2023/09/05-1024x791-min.webp)
Posebno je ovo obeležavanje bitno kada roba ide brodskim, avio transportom ili železničkim kontejnerom. Iskustvo je pokazalo da to znatno ubrzava proces carine i podiže ugled kompanije ENPEKS na poslovima na udaljenim destinacijama. Kada u velikim lukama i na pretovarnim destinacijama pričate njihovim dakle digitalnim jezikom onda ceo posao ide nekoliko puta brže a samim tim i jeftinije. Usluga transporta od vrata do vrata sada je maltene nemoguća bez digitalnih sredstava a papir se gotovo izgubio u komunikaciji prilikom manipulacije robom.
JPS system praćenja transporta postala je svakodnevna usluga ENPEKS – a kako bi se klijentu omogućilo nekoliko stvari neophodnih za njegov rad. JPS system nam omogućava i olakšava da tim ENPEKS – a tako pruži uslugu kao da je stalni deo proizvodnog tima klijenta – od učešća u delovima proizvodnje do isporuke robe u ime kupca na dogovorenu destinaciju sa up to date podacima o toku usluge.