Postoje kompanije i vlasnici kompanija koje, u procesu prodaje svoje robe i usluga, ne žele da se bave transportom te robe, bilo da nemaju vremena, bilo da ne znaju taj posao ili prosto poštuju pravilo dobrog biznisa – neka svako radi svoj posao! Logistička usluga prevoz od vrata do vrata (door to door) je zato tražena i poštovana u ovim kompanijama.
Roba se preuzima od pošiljaoca (proizvođača) i isporučuje direktno u preduzeće primaoca. Reč je o vrsti prevoza koji uključuje jednog prevoznika ili špeditersku kompaniju koja radi celokupni proces transporta, uključujući utovar, transport, istovar, isporuku i carinsku proceduru.
Renomirani klijent kompanije ENPEKS iz Italije tražio je da se iz Rima, u što kraćem roku i predviđenom terminu, preveze do Beograda i Novog Sada (u dva šlepera) luksuzna tekstilna roba i preda kranjem klijentu u samim prodajnim objektima u pomenutim gradovima. Trebalo je rešiti nekoliko problema:
- U oba šlepera je bila ista tekstilna roba. Pola količine te robe namenjena je destinaciji Beograd, a pola destinaciji Novi Sad. Problem smo rešili tako što smo nakon carinjenja robe na terminalu u Beogradu prebacili robu u 4 manja kamiona sa podeljenom i odvojenom robom prema planu isporuke.
- Angažovali smo 4 manja kamiona zbog toga, jer oni imaju dozvolu ulaska u sam centar grada gde su robne kuće i zato što mogu daleko brže da stignu do robnih kuća krajnjeg klijenta u Beogradu i u Novom Sadu.
- Klijent iz Italije je za trećinu tekstilne robe tražio istovar iz ruke u ruku, kako kutija, tako i tekstilne robe, jer priroda proizvoda tako zahteva, pa su manji kamioni bili upravo pogodni za to.
- Robne kuće u oba grada su mogle da preuzmu robu u terminu od 7 do 9 časova ujutro, jer tako precizira režim saobraćaja u tim gradskim zonama, pa smo tom terminu preuzimanja robe od strane kranjeg klijenta prilogodili ceo proces transporta.
- Tekstilna roba je bila tako prebačena iz šlepera u manje kamione u orginalnim pakovanjima, pa je vrlo lako mogao da se obavi proces prijema i prebrojavanja robe, a 4 kamiona istovarena su u dozvoljenom vremenu za istovar – pravo u magacin robnih kuća.
Klijent Iz Italije je u svakom trenutku znao gde je roba i da li se poštuje dogovoreni režim isporuke. Pošto je krajni klijent imao BAR COD system za prijem robe, klijent iz Italije je odmah po istovaru – prijemu robe dobio elektronsku potvrdu tačnosti prijema i isporučene robe, a ceo tok razmene informacija išao je preko ENPEKS-a – poslat je e-mail potvrde prijema robe i specifikaciju primljene robe sa elektronskim potpisom kranjeg primaoca robe. Tako je ENPEKS pružio uslugu prevoza od vrata do vrata, a da ni naručilac prevoza iz Italije ni krajni klijenti u Srbiji, nisu bili opterećeni načinom rada, transportom niti papirologijom. Nisu osetili da je posao obavljen prema dogovoru. ENPEKS se rukovodio principima i prednostima prevoza od vrata do vrata:
- Direktna dostava: pošiljka se isporučuje bez više posrednika, kupac ne razmišlja o fazama procesa. Kupac ne mora da ima sopstevni prevoz ni u jednoj fazi niti da brine o carinskom postupku;
- Bezbednost transporta: roba se ne prenosi između različitih transportera i posrednika. Jedan logističar sve organizuje;
- Dokumentacija: logistički provajder pribavlja komplet dokumentaciju za čitavu isporuku;
- Bezbednost robe: transport od vrata do vrata je generalno sigurniji od drugih oblika transporta, čak i kada se roba prenosi iz vozila u vozilo;
- Ušteda vremena u organizaciji transporta: Ovo je naročito korisno za kupca, tj primaoca robe, jer ne mora da razmišlja o pojednim aspektima transporta.
Tim ENPEKS-a uradio je poslove:
- Plan puta i utvrđivanje adekvatnog i najefikasnijeg vida transporta robe;
- Priprema sve neophodne dokumentacije i dozvola za međunarodni transport robe;
- Obavljanje svih carinskih procedura;
- Pakovanje i utovar robe;
- Prevoz robe i najam dodatnih voznih sredstava;
- Istovar robe;
- Prevoz robe od mesta istovara do krajnje adrese;
- Usluga konstantnog praćenja kretanja robe.
Šta treba da znate o prevozu robe od vrata do vrata ?
- To je transport robe koji se primenjuje za vaše najznačajnije klijente;
- Dokumentacija i podaci oko vrste robe i deklaracije moraju biti potpuno tačni;
- Plan troškova vam odmah pokazuje koliko ste uštedeli;
- Da li je vaš krajnji klijent spreman da u dogovoreno vreme primi robu?
- Kranjeg klijenta ne morate upoznati detaljima oko vrste pakovanja robe. Zadovoljni klijent iz Italije imao je samo jedan komentar – Gracia!