Praksa prevoza robe sve više podrazumeva NAP – podnošenje deklaracije u elektronskom obliku, a koju je potpisao korisnik ili njegov zastupnik.
Time se preuzima odgovornost za tačnost podataka u skladu sa važećim propisima. Enpeks koristi NAP kao deo procesa carinjenja robe, ali i kao način ubrzanja procesa i smanjenja finalnih troškova ukupne usluge prevoza.
Enpeks tako za klijenta preuzima odgovornost za:
- Tačnost podataka u deklaraciji;
- Verodostojnost i punovažnost svih isprava koje prate deklaraciju;
- Poštovanje svih obaveza stavljanja robe u carinski postupak;
- U skladu sa odredbama člana 5. Carinskog zakona zastupnik se obavezuje da će u elektronskoj formi komunikacije sa Carinom koristiti kvalifikovane carinske certifikate, kao i elektronskog potpisa, te da će snositi odgovornost za svaku nastalu štetu Carini kao i da će redovno preuzimati poruke koje šalje Carina i čuvati ih.
NAP je time postao gotovo nezamenljiv deo procesa carinjenja robe. Glavni efekti su brzina carinjenja robe, tačnost podataka, ušteda u vremenu za pripremu vašeg zastupnika na carini i na kraju, ušteda troškova procesa carinjenja robe – i sve to bez suvišnih papira koji se podnose na carini. NAP je posebno koristan ako su kratki rokovi za isporuku robe kranjem kupcu i ako priroda robe zahteva veliki broj sertifikata i sistema kvaliteta. Enpeks koristi NAP kao svoju standardnu uslugu.