logistička firma
Početna Transport Šta sve obavlja logistička firma prilikom uvoza ili izvoza robe u međunarodnom transportu

Šta sve obavlja logistička firma prilikom uvoza ili izvoza robe u međunarodnom transportu

Osnovni elementi naloga u međunarodnom transportu robe jesu količina robe, vrsta i dimenzije robe, kao i destinacija. Ovo su polazni elementi od kojih logistička firma kreće u realizaciju međunarodnog transporta.

Što se tiče transporta bitno je obezbediti adekvatno vozilo, tj. optimalni utovarni prostor u kamionu. Kada je dokumentacija u pitanju, neophodno je usaglasiti sva dokumenta za neometani carinski postupak. Odnosno ulaganje carinske deklaracije u najkraćem roku.

Pod pretpostavkom da je srpska firma naručilac usluga transporta, pri uvozu je potrebno proveriti neke stvari. To je da li je prema dogovorenom paritetu organizacija izvoznog postupka u zemlji pošiljaoca pokrivena od strane samog pošiljalaca.

Šta je sve potrebno proveriti prilikom izvoza

Prilikom izvoza potrebno je proveriti da li se za carinske formalnosti pripremio primalac robe u inostranoj zemlji kako bi istovar robe bio moguć nakon okončanja postupka.

Iako pariteti jasno definišu obaveze kupca i prodavca, neretko je slučaj da organizaciono nisu pokrivene i jasno definisane obaveze između pošiljaoca i primaoca oko carinskih formalnosti. Tada logistička firma posreduje oko dodatnog carinskog postupka.

logistička firma

Svaka vrsta robe iziskuje određene provere, potrebno je prepoznati da li je u pitanju komercijalna roba ili roba koju prate određeni atesti, sertifikati i slično.

Samo rezervisanje teretnog vozila je jednostavniji proces iz razloga što dimenzije pakovanja pošiljki i njena težina određuju kamionski prostor u prikolici.

Šta je izazov?

Kod zbirnih kamiona logički izazov je kako uklopiti sve vrste i gabarite pošiljki kako bi se prevezlo što više robe. Ponekada popunjavanje utovarnog prostora vozila zna da liči na nekada popularnu video igricu tetris.

Kada roba stigne u Srbiju, tj. carinsku ispostavu odredišta – mesta gde je krajnja isporuka. Ukoliko pošiljka ima uslova za carinjenje na vozilu, uglavnom se može puštati u slobodan promet istog dana. Zapravo po okončanju carinskog postupka koje obično bude u danu prispeća vozila.

Ukoliko se roba smešta pod carinski nadzor, postupak smeštajnog dokumenta se završava isti dan. Nakon 24h moguće je ulaganje carinskog postupka koji obično traje do 24h, kada je reeksportni posao u pitanju do 48h.

Nikola Jevtić

Nikola Jevtić

Diplomirani inženjer, specijalista za logistiku sa preko 15 godina iskustva u oblasti organizovanja međunarodnog transporta i carinskog zastupanja. Kao direktor i vlasnik privatnog biznisa organizovao više od 15000 internacionalnih transporta robe u svim vidovima saobraćaja.

Hvala Vam na poverenju!

Vaši podaci su uspešno poslati. Naš tim će Vas kontaktirati u najkraćem roku.

Zainteresovani ste za naše usluge?

Pokušaćemo da vam odgovorimo u najkraćem mogućem roku.