Našu ponudu za transport, carinjenje ili kompletnu logističku uslugu možete očekivati u najkraćem roku, bilo da je u pitanju rešenje "skrojeno" prema specifičnim potrebama Vaše kompanije, ili je redovan transport u pitanju, gde za prioritet imate najekonomičniju cenu usluge.

POZOVITE NAS
+381 11 6184 576
POZOVITE NAS
+381 64 64 78 622

Orijent ekspres – ikona železničkog transporta

Orijent ekspres je simbol ne samo tehnološkog razvoja transporta putnika, već i simbol prevazilaženja granica i zbliživanja različitih kultura. Njegov značaj u istoriji i popularnoj kulturi je ogroman, ne samo u oblasti transporta. Osim romantičnog osećanja, ovaj voz i njegovi čuveni vagoni su vezani i za neke ključne istorijske momente. U vagonu koji je pripadao kompaniji Nemci su 11. novembra 1918. potpisali primirje što je praktično bila kapitulacija i taj dan se i danas obelažava kao Dan primirja u čitavoj Evropi. U istom tom vagonu Francuzi su potpisali predaju Nemcima 1940. godine.

Osnove luksuznog putovanja vozom je u 19. veku postavio belgijski inženjer i vizionar Žorž Nagelmakers koji se na putovanju po Americi oduševio udobnošću spavaćih kola. Potekao je iz porodice bankara što je, razume se, olakšalo njegove poslovne inicijative. Njegova ideja je bila da uspostavi najudobnije transportno sredstvo u kojem će se putnici osećati kao kod svoje kuće. Putovati kroz razne zemlje na visokom nivou udobnosti. Luksuzni voz je raspolagao najfinijim originalnim inventarom kojeg su specijalno dizajnirali najbolji tadašnji dizajneri.  Unutrašnjost vagona je bili od tikovine, a bilo je potrebno inovirati i samu konstrukciju “bogija” tj sklopa točkova i prenosnih mehanizama sa vagonom. Osoblje je poštovalo vrlo stroge i detaljne procedure usluge putnika. To je bio pokretni hotel za imućne ljude.

Orijent ekspres je postizao komfornu vožnju pri brzini od 100km/h. Stabilnost vožnje je omogućavala putnicima da ručavaju a muškarcima da se mirno briju tokom vožnje. Od Beograda do Niša brzina je dostizala 80km/h.

Nagelmakers se nije zaustavio na jednoj liniji i na pukom prevozu putnika. Model udobnog putovanja spavaćim kolima proširio je i na druge linije u Evropi, a kasnije je njegova kompanija uspostavila linije prema Bagdadu, Kairu, Alepu pa čak i do Pekinga. Kompanija je postala gigant i zlatni standard savladavanja granica i udobnog putovanja.

Pošto u 19. veku Konstatinopolj nije imao nijedan hotel sa tekućom vodom i uobičajenim komforom, Nagelmakers je za svoje putnike podigao sopstveni luksuzni hotel, čuveni Pera Palas, koji i dan danas prima goste. Isto to je urađeno i u Pekingu. Osnovano je i turističko preduzeće osim transportnog.

Ovaj preduzimljivi čovek je od svog transportnog preduzeća razvio malu imperiju koja je u jednom trenutku zapošljavala 6500 ljudi i godišnje prevozila 560.000 putnika na mnogim linijama širom Evrope. Uspostavljena je i Transsibirska linija koja povezuje Evropu sa dalekim istokom. Posle njegove smrti kompanija je postala veliki svetski brend koja je na vrhuncu snage operisala sa preko 2200 kvalitetnih vagona. Kompanija nije imala svoje lokomotive već je koristila lokomotive država kroz koje je putovala.

Danas su mogućnosti izgradnje saobraćajne infrastrukture pa i ekonomske povezanosti država regiona neuporedivo povoljnije nego što je to bilo pre više od sto godina, ali negde nedostaje efikasnosti u rekonstrukciji železničkog saobraćaja. Ovakvi infrastrukturni projekti jesu vrlo skupi, ali dugoročno donose velike razvojne koristi. Evropska banka za obnovu i razvoj je dala procenu da bi kvalitetno železničko povezivanje Balkana sa Evropom davalo godišnje ekonomsku korist od skoro miljardu evra.

Železnički transport i dalje ima ogroman potencijal i planovi za unapređenje kapaciteta za prevoz tereta železnicom su na agendama svih evropskih država. Intermodalni transport je ključ za ovakav scenario. Luksuzni prevoz spavaćim kolima takođe doživljava svojevrsnu renesansu u Evropi, ali Orijent ekspres trenutno zaobilazi Beograd i funkcioniše od Londona do Venecije pod imenom Venecija Simplon-Orijent ekspres. Karte se kreću od 4.500 -11.500 funti.

Nikola Jevtić

Nikola Jevtić

Diplomirani inženjer, specijalista za logistiku sa preko 15 godina iskustva u oblasti organizovanja međunarodnog transporta i carinskog zastupanja. Kao direktor i vlasnik privatnog biznisa organizovao više od 15000 internacionalnih transporta robe u svim vidovima saobraćaja.