Početna Transport Gumball 3000, više od trke: Ko je zadužen za logistiku putujuće multimilionske avanture?

Gumball 3000, više od trke: Ko je zadužen za logistiku putujuće multimilionske avanture?

Najluđa trka na svetu Gumball 3000 ponovo dolazi u Srbiju! Iza ovog glamuroznog događaja stoji izuzetno kompleksna logistika.

Gumball 3000 nije obična automobilska trka – to je globalni fenomen koji spaja luksuz, adrenalin, muziku i humanost. Ovaj lifestyle brend osnovao je 1999. godine britanski preduzetnik Maksimilijan Kuper (Maximillion Cooper), a odtada je hiljade luksuznih automobila i zaljubljenika u brzinu poveo na nezaboravna putovanja širom sveta.

Ovog septembra, očekuje nas 26. izdanje trke Gumball. Trasom dugom 3.000 kilometara, u samo šest dana, ovaj specifičan reli spaja Istanbul i Ibicu, prelazeći teritoriju više od osam zemalja. Više od 100 luksuznih i unikatnih vozila, kojima upravljaju poznate ličnosti iz sveta muzike, sporta, biznisa, kao i influenseri, jutjuberi i članovi kraljevskih porodica iz preko 40 zemalja, formira šaroliku i ekskluzivnu povorku koja u svaki grad donosi zabavu i glamur.

Start je zakazan za subotu, 20. septembra u Istanbulu, uz veliku ceremoniju predstavljanja učesnika. Prva etapa vodi do Bukurešta, a kao i svi Gumball skupovi, i ovaj je besplatan za publiku.

U ponedeljak, 22. septembra, Gumball stiže u Beograd, grad koji ovaj reli nije posetio od 2011. godine. Sledeća stanica je Firenca, potom Nica, gde se organizuje tradicionalna Gumball 3000 humanitarna gala večera. Tokom prošlog relija, na ovoj večeri prikupljeno je rekordnih 1,1 milion funti, a organizatori se nadaju da će taj rekord ove godine biti nadmašen. Sav prihod ide za podršku mladima kroz različite globalne projekte Fondacije Gumball 3000.

Nakon Nice, karavan se seli u Valensiju, gde se očekuje hiljade posetilaca, a spektakl se završava na Ibici u petak, 26. septembra – uz veliku završnu žurku.

Event logistika – organizacija događaja visokog luksuza

Iza ovog glamuroznog događaja stoji izuzetno kompleksna event logistika. Organizaciju relija podržava tim od oko 140 profesionalaca – uključujući menadžere produkcije, logističare, stručnjake za bezbednost, medijske timove, koordinatore na lokacijama i volontere. 

Komunikacija i organizacija tokom relija odvijaju se u realnom vremenu – putem zatvorenih grupa koje obuhvataju celu organizaciju, dok svaka etapa zahteva detaljnu koordinaciju sa lokalnim vlastima, policijom, hotelima, partnerima i sponzorima.

Automobile prevoze vrhunski logistički profesionalci.  Transport automobila poveren logističkim kompanijama, u zavisnosti od trase, uključuje kamionski, brodski transport, pa čak i avio kargo. Poseban izazov su naravno carina i procedure koje se razlikuju od zemlje do zemlje. Znači, pronaći rešenje za privremeni uvoz i izvoz velikog broja različitih automobila u istom danu.  

Transport automobila i opreme, carinjenje i ostali detalji

Kompanija Schumacher Cargo Logistics bila je partner trke Gumball za Ameriku 2015. godine, a na svom sajtu iznosi detalje ovog projekta. 

Schumacher Cargo Logistics je bio uključen u kompletnu logistiku prebacivanja automobila iz Evrope u Ameriku. Više od 100 luksuznih automobila, kako navode na svom sajtu, vrednih 200 miliona dolara, prevezeno je iz Amsterdama u SAD kako bi učestvovali u nastavku trke na američkom tlu. Transport je obuhvatao više faza: kamionsku dostavu do holandske luke, brodski kontejnerski prevoz do Nevade. U pitanju su bili automobili kao što su Ferrari 458, McLaren P1, Lamborghini Aventador, kao i druga mnogobrojna unikatna vozila.

Schumacher tim je istakao da je ovo bio jedan od najzahtevnijih, ali i najuzbudljivijih zadataka, uz stalnu koordinaciju sa carinom, organizatorima i Gumball timom.

Kompanija ShipMyCar, specijalizovana za uvoz i izvoz vozila iz Velike Britanije, učestvovala je u više Gumball relija kao partner za logistiku i tehničku podršku. Tokom godina pružali su prevoz, carinsko posredovanje i pripremu vozila za klijente iz UK koji učestvuju u Gumballu.  Iako su sami opisali trku kao „haotičnu“, istakli su da im je pomogla da dodatno optimizuju interne procese i steknu dragoceno iskustvo u radu pod pritiskom i sa vozilima visoke vrednosti.

Interesantno je da je za nekoliko relija korišćen transportni avion Antonov An-124, poznat kao najveći vojni transportni avion na svetu

Kao što biste i očekivali, iznajmljivanje jedne takve letelice nije jeftino. Iznos varira iz godine u godinu zbog stalno promenljive cene avionskog goriva, ali je Maksimilion u izjavama za medije rekao da je cena za relije 2006. godine bila milion dolara po avionu. Angažovano je tri aviona, svaki sa po 40 automobila.

“More than just a rally.”

Uprkos brzini i luksuzu, Gumball 3000 ostaje dosledan svom sloganu: “More than just a rally.” Ovaj događaj je spoj kulture, humanosti i automobila – a iza svakog kilometra stoje meseci priprema, posvećenost tima i vrhunska organizacija. Radujemo se ovoj trci u Beogradu, kao i organizatori koji su to naveli i na svom sajtu: „From Bucharest, the route navigates West to the incredible city of Belgrade (Monday 22nd), where Gumball hasn’t visited since 2011 – and we can’t wait to go back to one of our favourite cities“.

Nikola Jevtić

Nikola Jevtić

Diplomirani inženjer, specijalista za logistiku sa preko 15 godina iskustva u oblasti organizovanja međunarodnog transporta i carinskog zastupanja. Kao direktor i vlasnik privatnog biznisa organizovao više od 15000 internacionalnih transporta robe u svim vidovima saobraćaja.

Ostavite komentar

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Hvala Vam na poverenju!

Vaši podaci su uspešno poslati. Naš tim će Vas kontaktirati u najkraćem roku.

Zainteresovani ste za naše usluge?

Pokušaćemo da vam odgovorimo u najkraćem mogućem roku.